Торгівля всюдисуща. Вона кругом і завжди. Вона – в межах одного магазинчика і всього світу. Вона – предмет розмов і думок кожного з нас щодня. Вона – спосіб заробляти і витрачати. І не важливо, продукти чи працю – вона ж торгівля. Саме тому професія “продавець” така поширена. І тому продавцями часто бувають люди, які не мають спеціальної освіти чи, начебто, жодного стосунку до торгівлі...
Торгівля всюдисуща. Вона кругом і завжди. Вона – в межах одного магазинчика і всього світу. Вона – предмет розмов і думок кожного з нас щодня. Вона – спосіб заробляти і витрачати. І не важливо, продукти чи працю – вона ж торгівля. Саме тому професія “продавець” така поширена. І тому продавцями часто бувають люди, які не мають спеціальної освіти чи, начебто, жодного стосунку до торгівлі...
Без продавця сьогодні не обійтися, як і без працівника комунального господарства і побутового обслуговування. Їхнє професійне свято в СРСР було визначене ще в 1966‑му, і відтоді дата свята була в четверту неділю липня. Відповідно до Указу Президії Верховної Ради “Про внесення змін до законодавства СРСР про святкові і пам’ятні дні” від 1 листопада 1988 року № 9724‑XI, це свято відзначали у третю неділю березня, дублювавши на дві дати. У час після здобуття незалежності українці стали відзначати день людей найактивнішої професії знову в останню неділю липня, на підставі Указу Президента України Леоніда Кучми від 5 червня 1995 року за номером 427 / 95 “Про День працівників торгівлі”. І тут знову призабута дата зажила по‑новому разом із попередньою “на пару”. Такий подарунок торговельникам від держави: побажань і застіль удвічі більше, і не важливо, що для самих працівників сфери торгівлі часто це просто літній день, який не відзначають особливо.
Напевно, через величезну поширеність всюдисущих працівників торгівлі, історій з їхньою участю аж занадто багато. Якщо, наприклад, про стюардес говорить відносно невисокий процент населення, то про продавця – кожен. Причому не завжди позитивно, часто – навпаки. У житті, напевно, кожної людини хоч раз траплявся курйоз із цим богом сучасного світу. Та й із працівниками побутового обслуговування населення та житлово-комунального господарства також часто трапляються “дива”. Оскільки у назві свята на першому місці – працівники торгівлі, то про них, хай вибачають інші, певно, варто поговорити більше. (Тим більше, що усім їхнім дивам просто не поміститися на сторінках.) От і поговорили. Чого лише не почули! В тому числі й від самих продавців. Хоча, і ми, покупці, теж, буває, чи то творимо, чи то витворяємо…
Проведено
опитування
Відповідав народ усього на два питання, а третім було завдання – привітати винуватців зі святом. Отож, питання в лоб: № 1. Чи вас коли-небудь обманювали продавці? та № 2: Яким повинен бути продавець? Запевняю: їх вистачило, щоб викликати у багатьох співрозмовників масу емоцій і нескінченний потік спогадів.
Ну‑с, приступимо! Особливо сподобалося вести розмову з самими працівниками сфери торгівлі. Двоє співрозмовників назвали обман із продажем взуття. Наталія, 52 р., продавчиня книг: “Міряти дають одне, а запаковують інше. Коли додому приходиш – то…” Андрій, 24 роки, викладач, розповів, що купував колись кросівки. Знайшов гідну модель, але розмір був більшим. Продавець запропонував принести менші. Приніс, поміряли. Купив, прийшов додому – вийняв із кросівок додаткові устілки… Згадується власне купування взуття, коли продавець намагався “штовхнути” мале, так само приносячи інше, "більше". Восьмеро співрозмовників одразу пригадали купівлю продуктів. Для них це виявилося болючішим від купівлі речей, Ірина з Росії, начальник відділу кадрів, навіть сказала, що свої теж обманюють, обважують, хоча це й не секрет. Лише двоє зауважили, що обманювали продавці, але про це вже немає спогадів. Було і декілька не зовсім стандартних висловів. Продавчиня Євгенія Миколаївна: “Я вам скажу, що у нас, якщо по ринку пройти, то мені важать на інших вагах, не на тих, що всім. Просто знають, що я обов’язково прийду і скажу: “Ви обманули мене”. Я не скандалю ніколи, але говорю: “Я більше ніколи до вас не прийду”. Звичайно обманюють, особливо реалізатори, які хочуть мати якусь копійку”. Щодо продуктів, то недавно моя сусідка вертала назад у магазин гречку, яка була запакована вологою і зіпсувалася. Така ж історія сталася і зі знайомою, яка розповіла власну історію, вермішелеву, але аналогічну до гречаної. Принесла товар назад і попросила віддати гроші. Набундючена продавчиня навідріз відмовилася і сказала, що якщо кінцевий термін вживання, вказаний на пачці, ще не пройшов, то віддавати нічого не буде. Дата справді ще була майбутнім, але знайома вимагала свого й далі, на що їй сказали чекати господиню магазину. Далі був дзвінок господині від продавця зі словами на кшталт: “Тут жінка хамить”, чого насправді не було. Гроші віддали, але скандал влаштувала саме продавчиня. За словами моїх співрозмовників, які на продукти нарікали, товар їм підсовували або прострочений і непридатний для вживання, або недоважений: там рибка морожена з 30‑ма % води, то рибка свіжа, важена вдома і на ринку з різницею. А то і взагалі рибка свіжа з ринку, яку вибирали довго, дивилися на яскраві зябра. Принесли додому – закопали. Під роздачу потрапив і майонез прострочений, і цукерки з червами, і печиво зі щурячими зубами, і йогурти з продовженим за допомогою голки і шприца життям, і актуальні наштрикані кавуни, і ковбаса з мишачою шерстю (не відомо: радіти натуральному, чи ні!), і пиріжки несвіжі за рогом… Коротше кажучи, понеслася душа в рай. 29‑річний Володимир розповів, як скупився у продуктовому, і якби не звичка перераховувати гроші, то й не помітив би, що продавець “зажилила князя Володимира”. Коли він її виправив, якраз зайшла господарка магазину, і продавець, не почервонівши, з бігаючими оченятами посміхнулася і “з радістю” віддала, правда, вибачилася. В іншому магазині Володимир, тримаючи в руках прострочений товар, просто запитав продавця: “А у вас давно була СЕС?” – і йому відразу дали інший товар, ще й вибачилися. Не обійшлося без пригод і на фронті ремонтно-будівельному, про нього згадали троє. Зокрема, 19‑річна Вікторія купила 2 флакони клею по 16 за 50. Головне для продавця тут, очевидно, швидко говорити та діяти, щоб жертва не сумнівалася у чесності. Цікаво було запитувати у самих продавців, чи вони не обманюють покупців. Тут ніхто з дев’яти опитаних не зізнався. Правда, з одною розмова вийшла цікава: “Я прямо так сильно, щоб обманювала, то ні. Ну, так, могла колись там мамі про школу… – Я про роботу вашу питаю. – Ні. Тут – ні…” Ще одна продавчиня (Руслана Володимирівна, 65 р.) розповіла, що її, буває, обманюють покупці: то гроші негодні дадуть, то украдуть – візьмуть непомітно замість одного журналу два. І додала, що народ сьогодні надто запальний, тому треба знати, як і з яким покупцем бесідувати. І продавцю не можна грубити, заявила її сусідка Любов, якщо хочеш щось купити. Висновок: усі люблять, щоб їх гладили “за шерстю”, і покупці теж з приколами трапляються.
Питання № 1 виявилося найцікавішим, але наступне – своєрідні поради для виправлення плачевної ситуації. Отож, продавець повинен бути: справедливим (3), суворим (1), ввічливим (15), уважним (9), спокійним (2), розважливим (4), життєрадісним (2), з гарними побажаннями і гарним настроєм (1), доброзичливим (6), приємним (1), з посмішкою (2), стриманим (1), чесним (11), охайним, з відповідним зовнішнім виглядом (7), не набридливим (3). Ввічливість, чесність, уважність – посіли перші місця в цьому своєрідному рейтингу. Продавчиня Євгенія Миколаївна: “Якщо заходить людина, повинна бачити таке обличчя, щоб хотілося зайти сюди. Продавець не має бути набридливим і ніколи не бігти і не показувати все, що хочеться, а дати можливість людині розібратися з тим, що є. Якщо видно, що людина чимось зацікавилась, запитати: “Вам чимось допомогти”? Якщо людина хоче – я допоможу, якщо ні – я ніколи не лізу. Можуть переміряти 10 суконь – я з радістю це терплю… Так, це так… Щоб людина себе комфортно почувала, могла вибрати те, що хоче. Якщо не сподобалось нічого, я посміхаюся і кажу: “Приходьте до нас”. Я іноді відчуваю, що у людини немає коштів, і можу уступити, причому добре. Я не постраждаю від цього відчутно. Тому моя клієнтура вже протягом багатьох років мені вірна”.
Отже, наше невеличке дослідження доводить: усі працівники торговельної сфери, безперечно, заслуговують на привітання у професійне свято. Їх вітали первомайці та гості, бажали: більше торгівлі, “бо вона тепер маленька”, більше покупців і покупців терплячих, терпіння самим продавцям, доброти, здоров’я, адже вони часто в будь-яку погоду на роботі, хисту та вдачі, процвітання, сімейного благополуччя. А покупцям варто побажати, щоб не забували, що вони часто також бувають продавцями!
Сегодня глава правительства Н.Я.Азаров посетил с рабочим визитом г.Николаев. Во время посещения краеведческого музея "Старофлотские казармы" Николаю Яновичу пришлось встретиться с работниками Судостроительного завода им.61 коммунара, которые вышли на митинг.
Один из крупнейших агрохолдингов и зернотрейдеров Украины — компания "Нибулон" — займется судостроительным бизнесом. "Нибулон" заключил предварительное соглашение о покупке судостроительного завода "Лиман" в Николаеве. Задуматься о развитии собственного судостроения в "Нибулоне" решили после того, как завод "Океан" сорвал график выполнения работ по строительству буксиров для компании, отмечают эксперты.
"В этом году мы ставим на ремонт 15 кораблей. Будет меньше выходов в море, чем необходимо, но уже в начале следующего года государство получит полноценный, боеспособный корабельный состав" - заявил находясь в Севастополе министр обороны Украины Дмитрий Саламатин.
Представителями ПАО «Черноморский судостроительный завод» и НАК «Нафтогаз Украины» проведены переговоры о возможности сотрудничества, и совместной работы. 16 буровых установок, заявленных ранее губернатором Николаевской области Н.Кругловым, оказались 16ю блоками-кондукторами.
11 июля 2012 года ФГИУ объявил конкурс по продаже 25% акций компании «Николаевгаз» (Николаев, Украина). Начальная стоимость пакета акций составляет 18,4 млн. грн. Заявки на участие в конкурсе принимаются до 24 июля 2012 года.
Мульти-фестиваль включал в себя разнообразные конкурсы и отборочные этапы: «Квест-фестиваль», «Студенческая мафия», фото-кросс, видео-конкурс «Кино за 48 часов», конкурс красоты «Перша Леді», студреспубликанская Pecha Kucha и, конечно же, самый веселый фан-отбор для команд и участников.
Со вчерашнего дня организаторы вызывают шок у активных участников мульти фестиваля «Студреспублика». А все вызвано их некомпетентности в вопросах по Фотоконкурсу.
Лето в самом разгаре - кто на работу, кто на отдых, а самые активные студенты города Николаева на Студенческую Республику 2012, финал которой пройдёт 23-24 июня в Парке Победы, где они отдохнут, получат заряд адреналина, море позитивных эмоций и возможность проявить себя!
Об этом говорится в письме Укрдержреестру в адрес партии.
В частности, в письме отмечается, что государственная служба готовит документы для суда о ликвидации Демократического Альянса в связи с нарушением процедур регистрации.