АФИША
Студенческая Республика 2012 Студенческая Республика 2012
Студенческая Республика 2012
  Доска объявлений   |   Создать опрос   |   Разместить анонс в «Афишу Николаева» Я Очевидец!  |  регистрация  |  вход  

Новости по теме: Новости Николаевских СМИ

Звіт Миколаївського міського голови про роботу виконавчих органів міської ради за 2008 рік

26 января 2009

Шановні миколаївці!Завершився черговий рік нашої спільної праці, перегорнуто ще одну сторінку історії Миколаєва, історії, яку ми створюємо з вами разом. Наше спілкування в режимі відкритого діалогу - це обов'язкова умова діяльності місцевого самоврядування, тієї влади, яку ви обрали для вирішення найбільш актуальних питань життєдіяльності обласного центру.Без такої взаємодії ми ніколи не змогли б наблизитись ні на крок до тих результатів, яких досягнуло наше місто за ці роки.Тому передусім хочу звернутися до всіх вас, шановні городяни, та висловити вам свою подяку і шану за щоденну кропітку працю, любов до рідного міста, з якої народжується наш спільний добробут, змінюється на краще і зовнішній вигляд Миколаєва.


Шановні миколаївці!
Завершився черговий рік нашої спільної праці, перегорнуто ще одну сторінку історії Миколаєва, історії, яку ми створюємо з вами разом. Наше спілкування в режимі відкритого діалогу - це обов'язкова умова діяльності місцевого самоврядування, тієї влади, яку ви обрали для вирішення найбільш актуальних питань життєдіяльності обласного центру.
Без такої взаємодії ми ніколи не змогли б наблизитись ні на крок до тих результатів, яких досягнуло наше місто за ці роки.
Тому передусім хочу звернутися до всіх вас, шановні городяни, та висловити вам свою подяку і шану за щоденну кропітку працю, любов до рідного міста, з якої народжується наш спільний добробут, змінюється на краще і зовнішній вигляд Миколаєва.
***
Якщо говорити в цілому, я вважаю, наше місто прожило вдалий рік. Вважаю, що виконком міської ради дуже уважно підійшов до розробки бюджету - головного фінансового документа міста, й запропонував депутатам міської ради на затвердження той варіант, що має максимально забезпечити виконання соціальних зобов'язань. Адже саме від можливостей бюджету передусім залежить виконання всіх цільових програм, спрямованих на розвиток міської інфраструктури.

1. СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК МІСТА

1.1. Бюджетна політика
Планові показники дохідної частини міського бюджету міста за 2008 рік виконано на 103,7 відсотка. Виконання планових надходжень доходів загального фонду становить 101,6 відсотка, таким чином понад заплановані обсяги отримано більш ніж 13,4 млн. грн.
У тому числі за оренду землі надійшло 40,2 млн. грн., що на 25,2 млн. грн. більше у порівнянні з 2007 роком. Надходження за резервування земельних ділянок у 2008 році становили близько 4 млн. грн. Аналогічний показник у 2007 році становив 3,4 млн. грн.
В 2008 році продано 60 земельних ділянок загальною площею 56.95 га на суму 31,4 млн.грн., що на 21,2 млн.грн. більше, ніж у 2007 році. З аукціону також продано право оренди земельної ділянки площею 855 м2 за 81 тис.грн. на аукціоні.
66,3 відсотка надходжень до загального фонду бюджету міста становлять податки і збори. Фактичне виконання надходжень податків і зборів становить 105,2 відсотка і понадпланові обсяги - 27,4 млн.грн. Отже, протягом звітного періоду в місті зберігалися позитивні тенденції соціально-економічного зростання. Забезпечено виконання запланованих обсягів по всіх дохідних джерелах загального фонду.
Тож основними чинниками зростання обсягів доходів бюджету є:
- зростання реальних доходів населення;
- розвиток малого бізнесу, який забезпечує майже 30 відсотків надходжень до міського бюджету;
- ефективність адміністрування, здійснюваного міською радою та відповідними виконавчими органами щодо наповнення дохідної бази міського бюджету;
- ефективність використання місцевих ресурсів.
Слід акцентувати увагу на тому, що є багато невирішених проблем, які пов'язані з недосконалістю бюджетного, податкового, тендерного законодавства. Вони стримують соціально-економічний розвиток міста:
- перегляд підходів до обрахунку видатків на соціальний захист та соціальне забезпечення при розрахунках видатків місцевих бюджетів, які повинні фінансуватися за рахунок субвенції з Державного бюджету України;
- приведення розміру державних допомог у відповідність до мінімальних потреб малозабезпечених верств населення;
- податкові пільги для підприємств, що надають благодійну допомогу;
- необхідність перегляду Закону України "Про місцеві податки і збори" для надання більшої свободи у призначенні ставок та номенклатури податків і зборів;
- підвищення мобільності використання бюджету через спрощення процедури казначейських виплат.
Для міста актуальним є також введення збору за проїзд транзитного автотранспорту через центр міста та через Південнобузький та Інгульський мости.
Як відомо, одна частина міського бюджету формується за рахунок державних субвенцій, а друга - за рахунок власних зароблених коштів (оренда та продаж землі, комунальної власності тощо). І, успішно відпрацювавши перше півріччя, місто одержало у свій бюджет додаткові кошти, які на сесії міської ради 10 липня депутати направили на виконання конкретних завдань. Додатково 30 млн. грн. одержало міське житлово-комунальне господарство, 7 млн. грн. - сфера освіти, 10 млн. грн. - сфера охорони здоров'я та 2 млн. грн. - сфера культури.
При наданні пропозицій щодо фінансування за рахунок міського бюджету не залишаються осторонь депутати міської ради, які розглядають проблемні питання безпосередньо в районах міста, спілкуючись з громадянами, організаціями та підприємствами, а також із колективами цих підприємств.
Міська влада ставила одним з основних своїх завдань сприяння розвитку ділової та соціальної ініціативи городян. Важливою складовою наших спільних успіхів я вважаю реалістичний розрахунок наших сил і можливостей, колективне визначення найбільш пріоритетних напрямків подальшої роботи.
І в подальшому, незважаючи на кризу, міська влада буде працювати над збереженням соціальних стандартів для Миколаївської громади в повному обсязі.

1.2. Демографічна
ситуація та політика зайнятості
На 1 січня 2009 р. чисельність наявного населення м. Миколаєва становила 504,5 тис. осіб, що становило 42,1% населення Миколаївської області. Природне скорочення становило 2206 осіб, міграційний приріст - 326 осіб.
Природне скорочення населення спостерігається по всій Україні, однак загальні показники скорочення населення у Миколаєві нижчі за загальноукраїнські. Тож можна зробити висновок, що демографічна ситуація в місті залишається стабільною. За загальної тенденції до природного скорочення населення України Миколаїв є містом, привабливим для проживання та праці.
У результаті роботи, проведеної згідно з Указом Президента України, комісією з легалізації зайнятості населення, у Миколаєві за 2008 рік створено 13610 легальних робочих місць, з них 449 - це т.зв. "виведені з тіні". Даний показник становить 83,3% відповідного завдання. На жаль, наслідки економічної кризи вплинули і на цей напрямок роботи, хоча потреба у працівниках, за даними міського департаменту праці та соціального захисту, на початок 2009 року становила 1016 робочих місць, з яких 482 - робочі спеціальності та 413 - службовці.
На обліку у державній службі зайнятості на 1 грудня 2008 р. перебували 2428 не зайнятих трудовою діяльністю громадян. Кількість осіб, які у такий спосіб шукали роботу, за місяць збільшилась на 16%, а відносно 1 грудня 2007 р. - на 3,4%.
Офіційного статусу безробітних на зазначену дату набули 2214 осіб, або 91,2% незайнятих громадян. Кількість зареєстрованих безробітних, на жаль, збільшилася у порівнянні з цими ж даними 2007 р. - на 0,5%.
Рівень зареєстрованого безробіття по місту за листопад 2008 р. збільшився і на початок грудня становив 0,7% від кількості постійного населення у працездатному віці.
За повідомленнями підприємств, установ та організацій міста, кількість вільних робочих місць та вакантних посад на зазначену дату становила 1262 одиниці та за місяць зменшилась на 29,2%, а у порівнянні з минулорічним показником - на 18,8%.
За сприяння служби зайнятості, у листопаді 2008 р. було працевлаштовано 643 особи, що на 11,6% менше, ніж місяць тому та на 3% - ніж рік тому. Рівень працевлаштування (відношення кількості працевлаштованих осіб за листопад до незайнятих громадян, які перебували на обліку впродовж нього) по відношенню до жовтня 2008 р. зменшився на 4,3 в.п. та становив 19,4%.
Політика міської влади послідовно сприяла спрощенню процедур реєстрації малого підприємництва. Вперше в Україні з березня 2001 року у Миколаєві почав діяти принцип "єдиного вікна" для реєстрації об'єктів підприємницької діяльності. Напередодні нового року було відкрито новий офіс для розміщення єдиного дозвільного центру для підприємців. Фахівці центру, а це адміністратори та представники всіх дозвільних служб зможуть працювати з підприємцями в одному місці. А це значно спростить виконання встановлених законодавством бюрократичних процедур для обох сторін.
Стимулювання підприємницької ініціативи відбувалося і за рахунок роботи міської програми "Вчимося бізнесу". Більшість її випускників уже розпочали свою справу.
Підвищення рівня зайнятості населення, звичайно, вплинула і на загальні показники прибутку на душу населення.
Протягом останніх років середня заробітна плата одного працюючого має тенденцію до збільшення. Номінальна середньомісячна заробітна плата штатного працівника підприємств та організацій збільшилася на 2,9%, а відносно жовтня 2007 р. - на 32,5% і становила 1896,32 грн., що значно перевищує державні соціальні стандарти, зокрема у 3,5 разу - мінімальну заробітну плату (545 грн.) та в 2,8 разу - прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб (669 грн.).
Серед міст та районів області за рівнем заробітної плати м. Миколаїв перебуває на 2 місці після м. Южноукраїнська (2867,18 грн.).

1.3. Промисловість
та виробництво
У місті, починаючи з 2000 року, спостерігався стійкий приріст обсягів промислового виробництва. Однак після сприятливої, у першій половині 2008 року, зовнішньоекономічної кон'юнктури, з серпня розпочалося різке скорочення попиту та цін на світових ринках, зокрема на українську металопродукцію, що відбилося на обсягах її виробництва. Світова фінансова криза вплинула і на економіку міста.
У листопаді минулого року проти жовтня обсяг виробництва у промисловій галузі знижено на 5,5%. У порівнянні з листопадом 2007 р. обсяг промислового виробництва зменшено на 3%.
В цілому по місту частка прибуткових підприємств становила 67,1% (по області - 67,4%), а сума одержаних ними прибутків - 1,2 млрд.грн. (75% в загальнообласному показнику). При цьому торгівлею забезпечено 41,5% прибутків, одержаних всіма прибутковими підприємствами міста, промисловістю - 30%.
Серед видів промислової діяльності найбільшими обсягами сальдованого прибутку виділялися підприємства металургійного виробництва та з виробництва готових металевих виробів - 204,2 млн. грн. (171,7 млн. грн. у січні-жовтні 2007 р.).
На відміну від 2007 року, прибутковою стала діяльність підприємств з виробництва харчових продуктів та напоїв - 49,9 млн. грн. (2,1 млн. грн. збитку у відповідному періоді 2007 року), з виробництва і розподілення електроенергії, газу та води - 6,8 млн. грн. (21,5 млн.грн.), хімічної та нафтохімічної промисловості 0,2 млн. грн. (1 млн.грн.). У торгівлі вагомий прибутковий сальдований результат забезпечили підприємства оптової торгівлі та посередництва в ній - 442,3 млн. грн. (433,8 млн. грн. у відповідному періоді 2007 року).
Тим часом збитково спрацювали 32,9% суб'єктів господарювання міста (по області 32,6%), а сума допущених ними збитків становила 300,6 млн. грн. (77,2% від загальнообласного показника).
Як і у прибутках, вагомими сумами збитків виділялися промислові підприємства - 116 млн. грн. (38,6% від збитків міста). Крім них, значні суми збитків допустили підприємства торгівлі - 69,3 млн. грн. (23,1%) та які займаються операціями з нерухомим майном - 53,6 млн. грн. (17,8%).
У промисловості вагома частка збиткових підприємств функціонує серед підприємств легкої промисловості (61,5%) та з виробництва і розподілення електроенергії, газу та води (40%).
Збитковими залишилися підприємства машинобудування (40 млн.грн.) та легкої промисловості (2,8 млн.грн.). Разом з тим збитковою залишилася діяльність певних підприємств роздрібної торгівлі - 23 млн.грн. (13,5 млн. грн.).
Суднобудування і сьогодні залишається пріоритетною галуззю економіки міста. У Миколаєві зосереджено 48,5 % суднобудування та 83,5 % суднового машинобудування України.
Тому відродження суднобудування в нашому регіоні є першочерговим та важливим завданням. Це означає практично ліквідувати безробіття, забезпечити десятки тисяч городян гідною заробітною платою, покращити соціальну сферу.
Іншими провідними видами діяльності у м. Миколаєві є металургія, машинобудування та харчова промисловість. Серед підприємств цих галузей, які роблять значний внесок в економіку міста та наповнюють міський бюджет, слід особливо відзначити:
- ДП "Миколаївський морський торговельний порт";
- ТОВ "Миколаївський глиноземний завод";
- ДП "НВКГ "Зоря"-"Машпроект" ;
- ВТВ "Вадан Ярдс Океан" та ін.
У свою чергу міська громада Миколаєва не на словах, а на ділі здійснює велику, без перебільшення, допомогу миколаївським підприємствам суднобудівної галузі. І складається ця допомога в прийнятті в міську комунальну власність об'єктів житлового фонду та комунального призначення, які раніше належали суднобудівним заводам. Витрати, які необхідні на утримання прийнятих об'єктів, потребують десятків мільйонів гривень щороку.
Відповідно до ст. 4.2. Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" 30% витрат з подальшого утримання переданих об'єктів повинні нести підприємства. І ці витрати щороку зростають. Оскільки зазначені кошти від підприємств не надходять, а житлово-комунальна сфера суднобудівних підприємств функціонує, то зазначені кошти з повним правом можна вважати інвестицією міської громади в суднобудування міста.

1.4. Міжнародне співробітництво
та інвестиції
Для забезпечення стабільного економічного зростання більшість підприємств міста потребують значних інвестицій, які зможуть підтримати їх конкурентоспроможність завдяки впровадженню нових технологій та модернізації виробництва.
Враховуючи обмеженість внутрішніх інвестиційних ресурсів, міська рада та виконавчий комітет одним з важливіших напрямків своєї роботи вважають покращання інвестиційного клімату та залучення зовнішніх інвестицій.
Розроблено міську Програму залучення вітчизняних та іноземних інвестицій у м. Миколаїв на 2007-2011 роки, яку затверджено рішенням Миколаївської міської ради № 13/40 від 04.07.07 та яка коригується залежно від об'єктивних змін загальної соціально-політичної ситуації.
За показниками 2008 р., за даними Держмитслужби України та звітів підприємств, обсяг експорту товарів підприємств м.Миколаєва становив близько 1,3 млрд. дол. США (93,2% загальнообласного експорту) і збільшився порівняно з минулим роком у 1,6 разу, імпорту - 572,8 млн. дол.США (76,9% імпорту області) і зріс у 1,8 разу.
Позитивне сальдо зовнішньої торгівлі товарами дорівнювало 712,9 млн.дол.США (у січні-жовтні 2007р. - 474,7 млн.дол.США), коефіцієнт покриття експортом імпорту - 2,2 проти 2,5 торік.
Міська влада планомірно поширює інформацію про наше місто, його економічний, технологічний та ресурсний потенціали. Це дає свої позитивні наслідки. Зв'язки м. Миколаєва з іншими містами нашої країни та зарубіжжя розвиваються і стають все більш розгалуженими.
Протягом 2008 року було проведено більше 30 офіційних зустрічей та переговорів керівництва міста з іноземними делегаціями в рамках програм міжнародного співробітництва, у тому числі візити дипломатичних представників іноземних держав та міжнародних організацій. Підписано взаємовигідні угоди про співробітництво, реалізуються спільні інвестиційні проекти.
Сформовано інвестиційний портфель, до складу якого увійшли 36 проектів, які надійшли від зацікавлених організацій усіх форм власності. Запропоновані проекти стосуються життєво важливих сфер життєдіяльності міста і спрямовані на покращання умов життя городян за такими напрямками:
- модернізація систем водопостачання та водовідведення,
- будівництво нових очисних споруд каналізації,
- розвиток виробничої бази, створення нових потужностей міського електротранспорту,
- реалізація Програми "Чисте місто",
- будівництво мостового переходу через р. Південний Буг в м. Миколаєві,
- будівництво терміналу з переробки та утилізації ТПВ та ін.
Авторитет Миколаєва на міжнародній арені зростає також за рахунок членства та активної участі в роботі міжнародних організацій. Так, з 2002 року наше місто протягом кількох каденцій було столицею Міжнародного чорноморського клубу (МЧК) - неурядової організації, що має консультативний статус при Економічній і Соціальній раді ООН.
Як регіональний представник МЧК в Україні Миколаїв постійно був зв'язковою ланкою між українськими містами-членами МЧК та Президентом і Виконавчою дирекцією МЧК. Представники виконкому міської ради брали участь у засіданні Ділової ради МЧК, що проходило у квітні 2008 року в м. Тираспіль, та засіданні Правління і виборчій 19 Асамблеї МЧК у м. Севастополь 11 - 12 жовтня 2008 р, на якій було обрано нового президента клубу - пана Константиноса Симитсиса, мера грецького міста Кавала.
Я пишаюся тим, що Миколаїв зміг на дуже високому рівні підтримати репутацію МЧК і розширив коло міст-учасників клубу. Це, без сумніву, збільшить можливості реалізації запланованих спільних проектів.
Те, що Миколаїв було запрошено до числа повноправних членів такої знаної організації, як Міжнародна асоціація міст та столиць СНД (МАМ), ще раз підтверджує повагу з боку міжнародного співтовариства до нашого міста.
У квітні 2008 року делегація міста взяла участь у І Міжнародному форумі "Мегаполис: ХХІ век", організованому МАМ у м. Москва . За підсумками огляду-конкурсу "Краще місто СНД", який було організовано на даному форумі, наше місто отримало диплом в номінації "За ефективну реалізацію програм соціального й економічного розвитку".
З 4 по 8 вересня в м. Москва відбулось святкування 861-ї річниці з дня заснування міста. З метою зміцнення міжрегіональних зв'язків, розвитку ділових та дружніх відносин, та керуючись угодами, що діють між урядом м. Москва та виконавчим комітетом Миколаївської міської ради, офіційна делегація м. Миколаєва взяла участь у міжнародній виставці підприємств промисловості та малого бізнесу.
Під час виставки було підписано меморандум про основні напрямки партнерства та співробітництва в сфері проектування об'єктів архітектури між Московською торговельно-промисловою палатою - відділенням в Північно-Східному адміністративному окрузі м. Москва, виконавчим комітетом Миколаївської міської ради та ЗАТ "Миколаївський ДІПРОМІСТ". За підтримки Миколаївського міського голови та префектури Північно-Східного адміністративного округу м. Москва відкрито московське представництво ЗАТ "Миколаївський ДІПРОМІСТ". Це - реальне підґрунтя для подальшої реалізації у місті значних будівельних проектів.

1.5. Архітектура
та містобудування
Будівельна діяльність у 2008 році продовжила розвиватися, активно йшла реконструкція вже існуючих будівель. Продовжуються роботи з комплексної забудови територій житлових мікрорайонів Намив-2, Соляні-2, Північний, завершено будівництво багатоповерхового житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями по вул. Мостобудівників (корпус 1 мікрорайону Сонячний), розпочато проектування 1 черги кварталу комплексної забудови вулиць Садової, 68 Десантників, Акіма, В.Морській тощо.
Одним з найвизначніших здобутків цього року є будівництво практично з нуля будівлі муніципального колегіуму. Міст, у яких за останні 15 років будуються нові навчальні заклади, в Україні одиниці. І надзвичайно приємно, що серед них - і наш Миколаїв.
За 2008 рік було введено до експлуатації (за рахунок всіх джерел фінансування) 8 дев'ятиповерхових житлових будинків, Спільна житлова площа даних об'єктів становить 25726,2 кв. м.
Введено в експлуатацію 6-поверховий 2-секційний житловий будинок з мансардним поверхом по вул.Маршала Василевського, 46-б, житлова площа об'єкта - 1867,1 кв.м, та 5-поверховий житловий будинок з мансардою по вул. Бутоми, 37, житлова площа - 668,2 кв.м.
Здійснено реконструкцію побутового корпусу під гуртожиток для малосімейних по вул.Андреєва, 17, житлова площа - 506.5кв.м, на замовлення КП ММР "Миколаївелектротранс".
Також введено до експлуатації такі великі об'єкти громадського призначення:
- чотири спеціалізованих приміщення для виробничо-транспортувальних потужностей;
- п'ять об'єктів торгівлі (супермаркети, торговельні та торговельно-розважальні комплекси);
- здійснено реконструкцію трьох адміністративних будівель.
У 2008 році зареєстровано 13412 звернень до управління архітектури та будівництва. Для порівняння: кількість поданих заяв на проведення будівництва та реконструкції з 2001 року, коли їх було 5732, до початку 2008 року збільшилася більш ніж у 2,3 разу.
Миколаїв є першим обласним містом в Україні, де в повному обсязі затверджено Правила використання та забудови території, які розроблені Державним науково-дослідним проектним інститутом "Діпромісто" м. Київ. Розроблено проект Генерального плану міста на 20-25 років, який уже розглянуто на засіданні містобудівної ради та на загальноміських громадських слуханнях.
Створена і працює місцева нормативна база, яка регулює питання будівництва на всіх етапах - від відведення земельної ділянки до прийняття об`єкта в експлуатацію, відпрацьовано процедуру переведення житлових приміщень у нежитлові для розміщення об`єктів торгівлі та побутового обслуговування, що дає можливість вирішувати питання розвитку підприємницької діяльності в умовах відсутності регулювання цього питання у рамках Житлового кодексу. Проте питання прийняття нової редакції цього документа є надзвичайно актуальним.
Останні роки по місту значно зросли обсяги комерційного будівництва. Це позитивний фактор, але він має і зворотну негативну сторону - самовільне будівництво.
На жаль, санкції, передбачені Кодексом про адміністративні правопорушення за порушення норм будівництва, дуже незначні і не можуть попереджувати вказані правопорушення. А Закон "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування" практично не дає можливості його застосування з відповідними штрафними санкціями. Досі не визначено методику розрахунку вартості виконаних робіт, від суми яких нараховується штраф. Знесення ж самовільної забудови можливе лише за рішенням суду у повноваженнях виконавчих служб.
Для забезпечення більш дієвих результатів у боротьбі з порушенням законодавства у сфері містобудування фахівці міськвиконкому разом з органами судової влади розробили та підготували Положення про порядок повернення самовільно зайнятих земельних ділянок та знесення самовільно збудованих житлових, господарських, побутових та інших будівель і споруд, яке затверджене міською радою 28 лютого 2003 р.
Але для докорінних змін у боротьбі з цими порушеннями потрібне прийняття Верховною Радою змін до Закону "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування"". Необхідно підвищити відповідальність учасників містобудівної діяльності за невиконання ліцензійних умов та зробити більш жорсткими умови отримання ліцензій на проектні та будівельні роботи.

1.6. Підприємництво
З розпадом СРСР, за відсутності державних замовлень на містоутворюючих суднобудівних підприємствах, рівень безробіття по Миколаєву становив до 30 відсотків. Тоді стало зрозумілим, що необхідно перепрофілюватися. Миколаїв зробив ставку на малий та середній бізнес, що дозволило нам вийти з кризи, збільшити зайнятість та суттєво поповнити міський бюджет. Мале підприємництво життєво пов'язано з умовами, що створені для його розвитку на місцевому рівні й водночас відіграє істотну роль у поліпшенні соціально-економічного стану міста, а саме:
- створює нові робочі місця;
- сплачує податки, значна частина яких залишається в місцевому бюджеті;
- створює конкурентне середовище, що приводить до розширення можливостей вибору для споживачів і підвищення якості продукції, товарів і послуг.
За 2008 рік в м. Миколаєві зареєстровано 930 новостворених юридичних осіб та розпочали свою справу 5127 приватних підприємців
Робота міської влади у сфері послуг, легкої, переробної промисловості та підтримки підприємницької діяльності здійснювалася за такими напрямками:
- координація розвитку підприємств легкої та переробної промисловості і підприємництва в інтересах вирішення питань економічного та соціального розвитку міста, ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів;
- координація роботи та здійснення контролю за діяльністю підприємств побутового обслуговування та з надання послуг населенню;
- реалізація державної та міської політики підтримки та розвитку підприємництва;
- реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності";
Зазначені заходи проводяться у відкритому режимі, із залученням громадськості. Зокрема минулого року проведені громадські слухання щодо внесення змін та доповнень до Закону України "Про Податковий кодекс України". Зауваження та пропозиції, одержані в ході проведення слухань від суб'єктів підприємницької діяльності та громадських об'єднань підприємців до вищезазначеного законопроекту, включено до протоколу засідання та надіслано до Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва.
Наслідком такої активної і цілеспрямованої роботи у сфері підтримки підприємницької ініціативи є суттєве наповнення бюджету. За результатами 2008 року до місцевого бюджету м. Миколаєва від суб'єктів підприємницької діяльності надійшло 57 млн. грн., що становило 42 % від прибуткової частини бюджету (для прикладу, в 1998 році - 6 %, в 2006 році - 32 %).

1.7 Торгівля
За 2008 рік по місту видано 1022 дозволи на торговельну діяльність об'єктів торгівлі та громадського харчування, аптечних пунктів та складів. Цим підприємствам, незалежно від форм власності, встановлено за погодженням із власником зручний для населення режим роботи. У сфері торгівлі протягом року створено 3428 нових робочих місць.
Проте, незважаючи на безумовні переваги розвитку сфери торгівлі у місті, істотною проблемою залишається існування несанкціонованих, т.зв. стихійних ринків та торгових місць. Здійснення торгівлі у непристосованих для цього місцях не лише шкодить благоустрою, головна проблема - те, що вживання продукції зі стихійних ринків є небезпечним для здоров'я миколаївців.
З метою запобігання поширенню стихійної торгівлі продовольчими товарами на території м. Миколаєва відділом організації торгівлі спільно з органами внутрішніх справ, фахівцями санітарно-епідеміологічної служби, ветеринарної міліції, управлінням охорони водних живих ресурсів, районних адміністрацій міста, проводились загальноміські профілактичні заходи по ліквідації несанкціонованої торгівлі.
За результатами відпрацювання робочими групами районів міста ліквідовано понад 3750 місць незаконної торгівлі. За 2008 рік за різні правопорушення, які пов'язані з торговельною діяльністю, до адміністративної відповідальності притягнуто 4895 осіб.
Водночас з метою зменшення кількості посередників та створення сприятливих умов для місцевих виробників відділом здійснено заходи, спрямовані на створення фірмової мережі для торгівлі продукцією власного виробництва м'ясо-, молокопереробними та хлібопекарськими підприємствами.
Створено реєстр об'єктів торгівлі, громадського харчування, сфери послуг, які потребують облаштування допоміжними засобами для безперешкодного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями.

1.8 Транспорт і зв'язок
Наприкінці 90-х років у місті знайшла своє вирішення транспортна проблема. Збільшилася кількість транспортних маршрутів, відбулася їх оптимізація. Проте приватні підприємства міста використовують переважно автобуси малої місткості, що негативно впливає на екологічну ситуацію в місті та часто створює передумови для ДТП. До того ж у т.зв. "часи пік" автобуси малої місткості не в змозі цілком задовольнити потреби пасажиропотоку. З'явилася нагальна потреба у придбанні автобусів великої місткості та розширенні парку громадського електротранспорту.
У 2008 році для забезпечення пасажироперевезень у м. Миколаєві, за кошти міського бюджету, підприємством КП ММР "Миколаївелектротранс" було придбано 6 одиниць електротранспорту, з них 2 трамваї та 4 тролейбуси. Вартість одного тролейбуса становить близько 1300000 грн., трамвая - близько 2500000 грн. Протягом року, враховуючи перенесення розташування об'єктів соціального значення та відповідні звернення громадян, змінено схему руху та збільшено планову кількість рухомого складу на 42-х автобусних маршрутах.
На початку 2008 року фахівцями міськвиконкому спільно з депутатським корпусом розроблено та затверджено "Програму розвитку автомобільного транспорту загального користування в м. Миколаєві на 2008 - 2015 рр.", якою передбачено щорічне оновлення рухомого складу підприємств - перевізників міста на 10 відсотків.
На виконання зазначеної програми підприємствами-перевізниками вже придбано 142 одиниці рухомого складу вітчизняного виробництва, з них 96 автобусів типу "Рута", "Дельфін" та 46 автобусів середньої пасажиромісткості типу "Еталон", "Богдан", "Антон", які відповідають європейському екологічному стандарту Євро-2 та Євро-3.
Разом з цим приватними підприємцями придбано 128 автобусів середньої та малої пасажиромісткості. Вартість кожного автобуса становить до 350 тис. грн.
3 автобуси обладнано спеціальними підйомниками для безперешкодного доступу осіб з обмеженими можливостями. Кожного з підприємств-перевізників міста зобов'язано обладнати такими пристроями ще по одному автобусу.
Здійснюються компенсації за пільгове перевезення окремих категорій громадян автотранспортом у міському та приміському сполученні, залізничним транспортом у приміському сполученні, річковим транспортом у міському та приміському сполученні, а також у електротранспорті.
Для задоволення потреб мешканців м. Миколаєва у послугах зв'язку та телекомунікацій у м. Миколаєві діє розвинута мережа телефонного, магістрального, дротового та мобільного зв'язку, кабельні телекомунікаційні системи, системи дротової радіотрансляції, телемеханічні системи підприємств та відомств, системи Інтернет.

2. Житлово-комунальне господарство
та благоустрІй

За всіх часів однією із найважливіших і водночас найбільш складних ланок міської інфраструктури є і буде надалі житлово-комунальне господарство (ЖКГ). І органи місцевого самоврядування Миколаєва у цій сфері мають проблеми, які схожі з іншими містами України. Насамперед, це відсутність цілісної послідовної державної політики з реформування та розвитку ЖКГ країни. Це відбивається не тільки на недофінансуванні галузі, а й у відсутності чіткої законодавчої бази для ресурсозбереження, стимулювання населення до відповідального ставлення, збереження та покращання житлового фонду міста.
Протягом минулого року міським департаментом було розроблено низку програмних документів та запропоновано шляхи подолання системної кризи у ЖКГ. Позначилася стійка тенденція до покращання ситуації у сфері надання житлово-комунальних послуг та санітарного стану міста. Зупинимось на позначених напрямках більш докладно.

2.1. Комунальне
господарство міста
Миколаїв має достатньо розвинуту вулично-дорожню мережу. Виконком міської ради щорічно приділяє увагу приведенню в належний стан та утриманню 364 км доріг з твердим покриттям, мостів через річки Інгул і Південний Буг. В умовах різкого збільшення інтенсивності дорожнього руху, що є наслідком відсутності об'їзної дороги, відбувається швидке руйнування доріг і мостів.
Так, Південобузький міст забезпечує автотранспортне сполучення по магістральній автомобільній дорозі державного значення М-14 Одеса- Мелітополь - Новоазовськ (на Таганрог), по якому проходять міжнародні транспортні коридори Євроазіатський (Одеса - Керч) та ЧЕС (Рені - Новоазовськ). Інтенсивність руху становить понад 27 тисяч транспортних одиниць на добу.
В свою чергу міст через р. Інгул знаходиться в експлуатації з 1980 року і пролягає на суміщеному маршруті з автодорогою державного значення М-23 Улянівка-Миколаїв (через Вознесенськ). Інтенсивність руху - 20 тисяч одиниць транспорту на добу.
Міські служби вимушені без державної допомоги підтримувати у робочому стані мости та шляхи, які інтенсивно використовуються транзитним транспортом, що є чи не найбільшою проблемою міста. Крім утримання, комунікаційна мережа міста через інтенсивне будівництво потребує подальшого розвитку й істотного збільшення фінансування. І це стосується більшості території міста.
В 2008 році утримання штучних споруд міста було профінансовано на суму 1253992 грн., в тому числі - утримання механізмів розгорнутого прольоту Південнобузького і Інгульського мостів - на 126302 грн.
Зимове утримання доріг у 2008 році коштувало бюджету 587429,8 грн., поточний ремонт асфальтобетонного покриття доріг - 1920616,6 грн., а реконструкція вулиць - 9268154 грн.
Серед найзначніших здобутків у цьому напрямку слід відзначити реконструкцію вул. Скороходова. Сьогодні вулиця може забезпечити чотирисмуговий рух автотранспорту, тут проходять кілька автобусних та трамвайний маршрути. Розширення вулиці Скороходова дало змогу перевести частину транспортного потоку з пр. Леніна, що істотно покращить екологічну ситуацію у центрі міста. Також на вулиці відбулася реконструкція колодязів, заміна електричних опор, встановлено борт поребрику.
Однак на цей час потребують негайного ремонту більш ніж 2267523 м2 асфальтобетонного покриття.
Сьогодні в м. Миколаєві, через довгий термін експлуатації, потребують ремонту 266000 м2 тротуарів на загальну суму 32000000 грн.
На 2009 рік заплановано для ремонту тротуарів 8000000 тис.грн. На жаль, обмеженість міського бюджету не дасть можливості фінансувати необхідні об'єми робіт.
Без перебільшення можна сказати, що у місті складається критичне становище зі зливовою каналізацією міста через те, що більшість зливових стоків потрапляє до річок та грунтових вод неочищеними. Зливова каналізація в м. Миколаєві має довжину  56 км, з яких на утриманні міста перебуває 25,5 км - це 34 зливостоки закритого типу і 2 відкриті, кількість дощоприймальних колодязів становить 1074 од., з 14 зливостоків, довжиною 12,6 км, 10,52 км потребують капітального ремонту. За несприятливих погодних умов може статися затоплення вулиць, які проходять вздовж зливових колекторів № 33,34 і дренажної системи.
З метою недопущення аварійних ситуацій на дорогах міста, пов'язаних з відсутністю кришок і решіток та ремонту колодязів зливової каналізації, заплановано на 2009 рік 500 тис. грн., але при першому розподілу бюджету виділено лише 100 тис. грн.
В місті Миколаєві мережі зовнішнього освітлення знаходяться на утриманні комунального підприємства "ГДМБ". Роботи з відновлення і обслуговування мереж виконуються відповідно до плану з урахуванням приписів МРВ ВДАІ УМВС України в Миколаївській області та зауважень громадян міста. Даним підприємством виконуються роботи з відновлення і обслуговування 1172,9 км. мереж зовнішнього освітлення та 27105 світлоточок.
Протягом 2008 року на обслуговування зазначеного обсягу було витрачено на утримання мереж зовнішнього освітлення 1069097,8 грн., на поточний та капітальний ремонти - 448448,7 грн. Для регулювання дорожнього руху в місті працюють 88 світлофорних об'єктів, на яких використовуються лампи накалювання потужністю 100 Вт. Середньомісячне споживання електроенергії становить 46200 кВт/год.
Варто зазначити, що застосування двоставкого тарифу на електроенергію та встановлення лічильників дозволяє зекономити значні бюджетні кошти - до 200000 грн. на рік.
Миколаївці, напевно, вже відчули позитивні зрушення в зовнішньому освітленні вулиць. Однак, на жаль, процес відновлення здійснюється паралельно з розкраданням проводів та кабелів безвідповідальними мешканцями міста.
Для підвищення рівня безпеки дорожнього руху на вулично-шляховій мережі міста у минулому році виконано роботи з виготовлення і заміні дорожніх знаків, світлофорних об'єктів, направляючих пішохідних огорож, поновлення і нанесення дорожньої розмітки.
Загалом на технічне обслуговування засобів дорожнього руху витрачено 1374412 грн., з них на будівництво світлофорних об'єктів - 299895 грн.
З метою впорядкування руху транспорту по вулицях міста, зменшення кількості зупинок автотранспорту на перехрестях, рівня загазованості міських вулиць програмою передбачено впровадження в місті автоматизованої системи керування дорожнім рухом. На першому етапі у 2008 році придбано комплект апаратури центрального пункту керування радіоканального дистанційного РЕ 2015 та виконано роботи з встановлення обладнання і наладки апаратури, на що витрачено 400 тисяч грн. Для виконання ж ІІ черги робіт необхідні кошти в розмірі 2 млн. 200 тис.грн.
Значну увагу в розбудові житлово-комунального господарства приділяється проектам, спрямованим на енергозбереження. Так, протягом 2008 року було завершено такі проекти:
- будівництво та монтаж когенераційної установки на котельній по вул. Біла,71, обладнано двома установками з устаткуванням газопоршневої електростанції потужністю 630 кВт з утилізацією тепла. Загальна вартість проекту становила 4 млн. 417, 4 тис. грн.
- реконструкція котельні по вул. Карпенка, 20 (вартість робіт та обладнання становила 786,8 тис .грн.)
- будівництво автономного опалення у ЗОШ №40, що дало змогу зробити його більш якісним та дешевим для навчального закладу.
- реконструкція тепломережі на пр. Героїв Сталінграду,72-а. за рахунок субвенції Держбюджету Консолідований кошторис будівництва становив 1554,9 тис. грн.

2.2. Перспективні проекти у комунальному господарстві міста та проблеми
їх реалізації
Бюджет 2008 року дозволив частково розпочати роботи на перспективу розвитку міської інфраструктури та розробити проекти, реалізація яких зможе докорінно змінити екологічну та соціальну ситуацію у місті.
Серед інших проектів, які департамент ЖКГ пропонує для реалізації у 2009 році:
- вивід з експлуатації аварійної котельні в/ч А 2488 та перепідключення споживачів до інших джерел теплопостачання;
- перепідключення будинків міської комунальної власності до котелень з більш високим ККД, що дозволить здійснити економію енергоресурсів на рівні до 20%;
 - реконструкція котельні по вул. Чорноморській, 1;
- закриття малоефективних котелень міської комунальної власності по вул. Адміральська,23,37; вул. Нікольська 53; вул. Потьомкінська, 81/83; вул. К. Лібкнехта, 2, 2а; пр. Леніна, 9, 22а; з переведенням навантаження на Миколаївську ТЕЦ та монтажем теплових мереж. За рахунок закриття вказаних котельних та скорочення витрат на їх утримання економія становитиме до 10 % . До того ж тариф на послуги теплопостачання ВАТ "Миколаївська ТЕЦ" нижче тарифу ОКП "Миколаївоблтеплоенерго";
- застосування на світлофорних об'єктах м. Миколаєва світловипромінюючих елементів на понадміру яскравих світлодіодах з метою збільшення якості роботи та економії енергоресурсів. Термін окупності обладнання 4-5 років.
Серед перспективних проектів, які розпочато у 2008 році, будівництво вулиці районного значення Індустріальної.
Не менш масштабний проект - будівництво дюкера між мкр Намив та мкр Варварівка з метою покращання якості водопостачання населенню та припинення порушень законодавства в сферах користування надрами та земельних відносин.
У водоканалізаційному господарстві є ще кілька "болючих" питань, які, на мій погляд, є найбільш актуальними:
- будівництво самопливного колектора по вул. Передовій;
- будівництво самопливних колекторів від багатоповерхових будинків в мкр Варварівка;
- капітальний ремонт каналізаційного колектора по вул. Рибній, від вул. Ульянова до вул. Липової;
- капітальний ремонт каналізаційного колектора по вул. А. Макарова;
- очищення та реконструкція Жовтневого водосховища;
- реконструкція діючих очисних споруд в м. Миколаєві та скидного колектора;
- реконструкція глибоководного випуску скидного колектора від міських очисних споруд.
Виконання робіт з реконструкції мереж водопостачання та водовідведення, очисних споруд дозволить вирішити проблему забруднення вод Бузького лиману, поліпшити умови життя мешканців міста тощо.

2.3. Cтан житлового господарства міста та заходи для його покращання
 Міською програмою реформування та розвитку житлово-комунального господарства міста Миколаєва на 2004-2005 роки та на період до 2010 року визначено головну стратегію розвитку житлово-комунального господарства міста за такими напрямками:
- створення ринку послуг у житлово-комунальному господарстві;
- підвищення рівня і якості житлово-комунальних послуг, забезпечення надійної роботи інженерних систем життєзабезпечення;
- забезпечення господарської самостійності підприємств житлово-комунального господарства, їх відповідальності за якість обслуговування населення;
- переборення критичного рівня зносу основних фондів житлово-комунального господарства;
- зменшення нераціональних витрат матеріальних та енергетичних ресурсів, створення економічного механізму стимуляції економії паливно-енергетичних ресурсів.
Пріоритетними питаннями в частині реформування житлового господарства є створення ОСББ, розподіл функцій замовника та підрядника, передача обслуговування житла на конкурсній основі, формування ринку надання житлово-комунальних послуг населенню міста.
У 2008 році у м. Миколаєві створено 23 об'єднання співвласників багатоквартирних будинків, у тому числі в будинках комунальної власності - 7, в будинках-новобудовах - 15, 1 - перереєстрований ЖБК. Громаду міста Миколаєва залучено до активної участі у розбудові нової системи управління житловим господарством міста - на основі створення ОСББ, асоціацій ОСББ та тісної співпраці з виконавчими органами міської ради, громадськими організаціями в галузі ЖКГ.
З метою забезпечення створення розгалуженої мережі територіальних асоціацій ОСББ фахівцями міської асоціації ОСББ в поточному році здійснювалися аналіз особливостей існуючої багатоповерхової забудови міста, розробка пакету необхідних документів для забезпечення створення та діяльності територіальних асоціацій ОСББ.
Процес реформування ЖКГ широко висвітлюється в ЗМІ. Прозорість в процесі реформування дає можливість кожному будинку, мешканцю брати активну участь у створенні громадських організацій, залученні коштів на капітальний ремонт будинків через розробку проектів, грантів. Прикладом може бути Муніципальна програма врядування та сталого розвитку ПРООН, що підтримує вже створені ОСББ, яких сьогодні в місті 238. Згідно з даною Програмою, рівними партнерами у фінансуванні проектів є ПРООН - 45% і міський бюджет - 45%, а 10% від кошторису фінансують самі мешканці будинку.
З боку міської влади постійно здійснюється підтримка ОСББ за принципом: кожному ОСББ - капремонт будинку. На умовах співфінансування з Муніципальною програмою врядування та сталого розвитку з ПРООН вже реалізовано 6 проектів на загальну суму близько 900 тис. грн.
У 2008 році до дирекції ПРООН надано на розгляд 9 проектів ОСББ. Сьогодні два з них пройшли експертизу і в 2009 році планується їх реалізація.
Розроблено більше 10 інвестиційних проектів на виконання робіт з капітального ремонту житлового фонду, які на різних рівнях пропонуються інвесторам до співпраці.
Деякі проекти вже знайшли свою реалізацію, а саме: пілотний проект, затверджений Міністерством ЖКГ "Енергозбереження за рахунок ефективної теплоізоляції фасадів житлових будинків у Заводському районі м. Миколаєва із залученням органів самоорганізації населення".
Як свідчить аналіз пропозицій, які надходили від мешканців будинків на будинкових зборах, актуальним є питання створення інституту управителів будинків, що дасть можливість правлінню ОСББ на договірних умовах взяти на роботу фахівця, який має певну освіту та знання. Сьогодні департаментом ЖКГ разом з Південною академією підвищення кваліфікації кадрів Міністерства промислової політики України проведено навчання та здійснено випуск першої групи з 28 топ-менеджерів за курсом "Ефективне сучасне управління в галузі ЖКГ". Департаментом ЖКГ створено банк даних управителів будинків, завдяки чому ОСББ та ініціативні групи мають можливість самостійно обирати собі фахівця по управлінню будинком, а департамент ЖКГ зі свого боку стає гарантом роботи управителя.
Розроблено програму навчального курсу перепідготовки фахівців ЖКГ, ОСББ, ОСН на 140-150 годин, сформовано групу, навчання якої заплановано на І півріччя 2009 року. Розробляється програма навчання на 480-500 годин, як на другу вищу освіту, що дасть змогу внесення до Державного реєстру України нової професії - менеджер в галузі управління житловим господарством.
Напрацювання Миколаївської міської ради щодо роботи з реформування житлово-комунального господарства отримали позитивний висновок Міністерства ЖКГ та пропозицію щодо підписання угоди про співпрацю в цьому напрямку.
Загалом житловий фонд комунальної власності міста утримують на балансі та обслуговують 22 підприємства: з них дев'ять - комунальної форми власності, 13 - приватної та колективної форм власності.
З метою створення конкурентного середовища у житловому фонді у 2008 році департаментом ЖКГ продовжено роботу щодо проведення конкурсів на надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій. Проведено три конкурси на п'ять територій, з переможцями яких укладено договори на надання послуг з обслуговування будинків, споруд та прибудинкових територій.
Як перший етап приведення тарифу на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій до вимог діючого законодавства, рішенням виконкому міської ради від 22.02.08 № 585 встановлено тарифи на вищеназвану послугу по кожному підприємству, що надає цю послугу, окремо. Протягом року, у зв'язку зі змінами вартості складових послуги (вивезення твердих побутових відходів, технічне обслуговування ліфтів), рішеннями виконкому міської ради встановлювалися тарифи з урахуванням цих змін. Проведено розрахунки тарифів по кожному будинку залежно від їх класності.
У 2008 році за рахунок коштів міського та Державного бюджетів, які виділено на капітальний ремонт та реконструкцію міського житлового фонду, освоєно 22 млн. 806 тис. грн., у тому числі на:
- капітальний ремонт міжпанельних стиків у 13 житлових будинках на суму 633,5 тис. грн.;
- капітальний ремонт внутрішньобудинкових мереж холодного водопостачання у 31 будинку на суму 517,8 тис. грн.;
- капітальний ремонт внутрішньобудинкових мереж водовідведення у 35 будинках на суму 513,9 тис. грн.;
- капітальний ремонт покрівель у 50 будинках на суму 3,6 млн. грн.;
- капітальний ремонт внутрішньобудинкових мереж опалення у 52 житлових будинках на суму 1 млн. грн.;
- капітальний ремонт фасадів у 10 житлових будинках на суму 584 тис.грн.;
- капітальний ремонт внутрішньобудинкових електромереж у 27 житлових будинках на суму 1269,53 тис. грн.;
- реконструкція теплових мереж до 2 житлових будинків на суму 295 тис. грн.
- капітальний ремонт внутрішньобудинкових мереж газопостачання (заміна 75 газових приладів, ремонт 203 газових футлярів) на суму 248 тис. грн.;
- капітальний ремонт 126 ліфтів та заміна 263 буферних пружин на суму 741 тис. грн.;
- експертне обстеження та післяекспертний капітальний ремонт 292 ліфтів на суму 2 млн. грн.;
- капітальний ремонт димовентиляційних каналів у 4 будинках на суму 199 тис. грн.;
- капітальний ремонт теплових мереж до 27 житлових будинків на суму 3,9 млн. грн;
- капітальний ремонт гуртожитку на суму 199 тис. грн.;
- капітальний ремонт захисних споруд цивільної оборони у 10 житлових будинках на суму 299 тис. грн.;
- виготовлення проектно-кошторисної документації з наступним виконанням капітальних робіт на 3 об'єкти на суму 36,6 тис. грн.;
- інструментальне обстеження 4 будинків на суму 100 тис. грн.;
- послуги з обстеження будівлі по вул. Карла Лібкнехта, 4 на суму 42 тис. грн.
- загальнобудівельні та інші роботи у 18 будинках на суму 519 тис. грн.;
- ремонт дворового туалету по вул. Декабристів, 19 на суму 11 тис. грн.;
- реконструкція житлового будинку по вул. К. Лібкнехта, 4 на суму 780 тис. грн.;
- реконструкція гуртожитку по вул. Металургів, 28 з переобладнанням у житловий будинок на суму 67,5 тис. грн.;
- реконструкція індивідуальних систем опалення у квартирах соціально незахищених мешканців Варварівки на суму 138 тис. грн.
- оснащення інженерних вводів 61 багатоквартирного житлового будинку засобами обліку споживання теплової енергії на суму 1,6 млн. грн.
Також із міського бюджету виділено та освоєно кошти на дератизацію та дезінсекцію житлового фонду; придбано відсікачі струму, здійснено повірку приладів обліку теплової та електричної енергії, придбано матеріали для підготовки до зими та поточного ремонту покрівель.
Поточний ремонт житлового фонду здійснено за рахунок коштів, виділених депутатам міської ради на виконання депутатських повноважень у сумі 189,7 тис. грн.
На дотацію КП "СКП "Гуртожиток" з міського бюджету виділено 557 тис. грн., на внесок у статутні фонди: КП "ДЄЗ "Корабел" та ЖКП ММР "Південь" - 627 тис. грн.
Виконання вищенаведених робіт сприяло сталому проходженню минулого опалювального сезону та стабільного проходження теперішнього.

2.4. Реалізація міської політики у сфері поводження з відходами та покращання санітарного стану міста
За 2008 рік на міський полігон ТПВ прийнято більш ніж 900000 м3 сміття. Протягом року керівництвом міста розглядались пропозиції щодо співпраці в галузі створення мережі сміттєсортувальних та сміттєперевантажувальних підприємств. Презентації запропонованих інвесторами проектів відбувалися у відкритому режимі із залученням широких кіл громадськості та ЗМІ. Під час зустрічей зокрема, обговорювалися питання щодо проведення вишукувальних робіт щодо збору та переробки біогазу зі звалища ТПВ в с. В. Корениха.
На виконання Програми "Чисте місто" було придбано 138 євроконтейнерів, для впорядкування полігону ТПВ у 2008 році придбано самоскид "КАМАЗ", екскаватор ЕК-12 та два бульдозери.
Навколо полігону твердих побутових відходів восени минулого року було висаджено 1266 дерев та 2252 кущі. Всі рослини було висаджено з грудкою землі, що гарантує їх приживлення та захистить прилеглу до полігону місцевість від забруднення.
З метою впровадження нової схеми збору та вивезення ТПВ у районах міста в рамках пілотного проекту створено абонентську службу КП "Миколаївкомунтранс" в Заводському та Центральному районах міста, розроблено проект нового Положення про абонентську службу по районах міста.
Згідно з розпорядженням міського голови було організовано відкриття звалища опалого листя в глиняному кар'єрі біля с.Мішково-Погорілове та проводиться постійний контроль за його роботою.

2.5. Виконання екологічних та природоохоронних
заходів
Фахівці відділів управління охорони навколишнього природного середовища департаменту ЖКГ протягом року тісно співпрацювали з громадськими організаціями та органами влади для здійснення міської політики у сфері екології та охорони природного середовища та виконання державних та міських програм.
За рахунок коштів міського цільового фонду охорони навколишнього природного середовища в 2008 році виконано природоохоронні заходи на загальну суму 798289 грн., що на 162396 грн. більше, ніж у 2007 році.
Проведено державну екологічну експертизу та отримано позитивний висновок комплексної державної експертизи по робочому проекту "Капітальний ремонт вулиці Скороходова". Застосовано нові методи відлякування птахів за допомогою сучасних біоакустичних пристроїв у Центральній частині міста, розроблено паспорт місця видалення відходів міського полігону твердих побутових відходів, затверджено нові норми накопичення ТПВ.
Розроблено проекти землеустрою щодо встановлення меж територій рекреаційного та історико-культурного призначення скверів по пр.Миру,48, "Ольшанців", "Студентський", ім.68 Десантників, "Солдата", "Каштановий", "Металургів", "Єкатерининський", "Ради Європи", "Каскадний", "Чекістів".
Проведено інвентаризацію зелених насаджень на 14 об'єктах зеленого господарства: скверах "Каштановий", "Слави", подвигу ліквідаторів аварії на ЧАЕС, ім. Ю.Макарова, ім. Т.Шевченка, "Солдата", "Ольшанців", "Студентський", "Сиваський", пам'яті жертв голодомору в Україні в 1932-1933 рр., ім. Гмирьова, бульварній частині пр. Леніна в Ленінському та Центральному районах, в парку "Піонерський".
За участю депутатів міської ради, лікарів, санепідемстанції, зацікавлених осіб було проведено наради по обговоренню проектів поводження з тваринами та регулювання чисельності безпритульних тварин. Регулярно проводяться прес-тури по міських об'єктах благоустрою, полігоні твердих побутових відходів (ТПВ). Постійно у відкритому режимі проводяться презентації проектів комплексів сортування, переробки та утилізації ТПВ.
Постійно проводяться конкурси на збирання макулатури серед шкіл міста із заохоченням учасників призами та преміями. Організовано 2 міські виставки голубів, традицією стали випуски голубів під час загальноміських святкових заходів.
На виконання заходів обласної Програми охорони довкілля та раціонального природокористування на 2000-2010 роки на базі бібліотеки-філіалу № 2 для дорослих працює міський центр екологічної інформації та культури.
За рахунок бюджету було проведено низку природоохоронних заходів, присвячених міжнародним святам та Весняної толоки з озеленення та благоустрою, оголошеної Президентом України. В них взяли участь депутати міської ради працівники управлінь та відділів міськвиконкому, робітники комунальних підприємств міста, працівники приватних підприємств, студенти, школярі, мешканці міста. Постійна кількість учасників подібних акцій становить від 100 до 300 осіб. Загалом до роботи було залучено близько 35 тис.осіб, що вдвічі більше, ніж торік. У межах даних заходів організовано акції з очищення від сміття рекреаційних ділянок, поновлено криниці і джерело питної води, проведено пізнавальні походи з екологічних напрямків.
Також проводяться екологічні ігри та вікторини, конкурс дитячого малюнка, книжково-ілюстративна виставка, фотовиставки та екологічні уроки, міський конкурс соціальних ініціатив з благоустрою та озеленення міста.
Подібні заходи привертають увагу мешканців міста до проблем збереження навколишнього природного середовища, унікальних природних об'єктів рідного краю, виховання екологічної культури, поваги до своєї історії, збереження культурної спадщини.

2.6. Збереження
та оновлення зеленого
господарства міста
В 2008 році на території міста Миколаєва обслуговувалось 100 об'єктів зеленого господарства загальною площею 9 тис. га. На міських об'єктах висаджено 3368 одиниць саджанців, 1321 одиницю дерев з грудкою землі, 111002 кущів та багаторічників - 2,4 тис.м2, хвойних кущів висаджено 336 одиниць. Створено газонів на площі 15 тис.м2 та квітників - 8,5 тис. м2. За рахунок коштів міського цільового фонду охорони навколишнього природного середовища придбано та висаджено на території міста 3839 дерев, 7158 кущів та відновлено газонів на території 400 м2.
Триває реконструкція зелених зон по вулицях та майданах в місті. На бульварі пр. Леніна, вул. Набережній, сквері ім. Шевченка замінено старі лавки та встановлено урни, вази. Відновлено роботу фонтана в сквері "Каскадний". Відремонтовано лавки на Флотському бульварі, замінено новими у сквері біля облдержадміністрації, а також у сквері "Каштановий", встановлено лавки у сквері ім.Ю.Макарова. Створено новий сквер "Доброта".
У 2008 році на баланс департаменту ЖКГ прийнято сквери "Комсомольський" та "Каскадний" та "Вітовський".
Знесено сухостійні та аварійні дерева по пр. Жовтневому, на бульварній частині пр. Леніна, проведено обрізку дерев по проспектах Жовтневому, Героїв Сталінграда та Корабелів.
Проведено ремонт підпірних стінок по проспекту Жовтневому (від вулиці Авангардної до вулиці Космонавтів) та проспекту Миру, 25.
Загальна сума міського бюджету, яку у 2008 році було використано на прибирання парків та скверів, утримання та догляд за зеленими насадженнями, малими архітектурними формами, у числі яких міські фонтани, становить 8,6 млн. грн.


3. ГуманІтарна полІтика

Ефективна реалізація гуманітарної політики завжди безпосередньо пов'язана з можливостями бюджету. Завдяки успіхам органів місцевого самоврядування по наповненню міського бюджету у 2008 році вдалось у значних, у порівнянні з попередніми роками, обсягах підтримати основні гуманітарні галузі м. Миколаєва та сприяти їхньому активному розвиткові. Зокрема, галузі освіти, охорони здоров'я, фізичної культури та спорту, культури стрімко набирали обертів та реалізували значну частину запланованих ними заходів по галузевих цільових програмах.

3.1. Охорона здоров'я
В 2008 році вагомим досягненням у галузі охорони здоров'я стало оснащення медичних закладів м. Миколаєва новою сучасною технікою, з міського бюджету на ці цілі було виділено кошти на загальну суму близько 12,3 млн. грн., що дозволило придбати:
- рентгенопераційну для лікарні швидкої медичної допомоги (далі -ЛШМД);
- комп'ютерний томограф в міську лікарню № 4. Важливо, що для малозабезпечених громадян обстеження проводитиметься безкоштовно;
- рентгенопераційну для ЛШМД;
- пересувний рентгенапарат для міського протитуберкульозного диспансеру;
- апарати УЗД у пологовий будинок № 2, міську лікарню № 3, міську поліклініку № З;
- п'ять одиниць автотранспорту для станції швидкої медичної допомоги;
- санітарний автотранспорт для міських поліклінік №1, №3, №4 та міського тубдиспансеру;
- медичне обладнання для міської дитячої лікарні № 2;
- інше медичне обладнання в усі лікувальні заклади міста.
Також отримано обладнання за рахунок коштів Державного бюджету на загальну суму - 745 тис. грн.
Крім того, 2008 року відкрито амбулаторію сімейного типу для мешканців мікрорайону Варварівка. Відтепер тут проводять прийоми терапевт, акушер-гінеколог та педіатр. Спеціально для нової амбулаторії за рахунок бюджету міста придбали нове обладнання, в кожному районі міста працюють кабінети сімейного лікаря.
В місті працює міська централізована біохімічна лабораторія, забезпечуються кардіопрепаратами та тромболітиками хворі в тяжкому стані. Передбачені кошти для вакцинації хворих проти вірусу грипу, для надання хворим невідкладної допомоги в міському травмпункті, для забезпечення хворих з пересадженими органами життєво необхідними препаратами (імунодепресантами), хворі на цукровий діабет забезпечені інсуліном.
Збільшено обсяг безкоштовних рецептів, видатки на пільгове слухопротезування інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни.
Були передбачені кошти на безкоштовне зубопротезування пільгової категорії населення - 580 тис. грн. (2007 рік - 289,9 тис. грн.).
Показники фінансування галузі у 2008 році говорять про зменшення навантаження в роботі галузі, однак для надання медичної допомоги згідно з нормативами на утримання лікувальних закладів цього недостатньо. Тому з бюджету розвитку міста на охорону здоров'я було виділено кошти в розмірі 70 тис.грн. Додатково до бюджетного фінансування лікувально-профілактичними закладами міста було залучено позабюджетні кошти у сумі 8,4 млн. грн.
У 2009 році актуальними для галузі медицини залишаються виконання делегованих державою повноважень з охороні здоров'я миколаївців; забезпечення медико-профілактичного обслуговування населення Корабельного району та мешканців Варварівки; завершення ремонту міської бактеріологічної лабораторії та пологового будинку № 3.

3.2. Освіта
Освітня галузь міста представлена оптимальною мережею навчальних закладів для забезпечення освітніх потреб міської громади: 76 дошкільними навчальними закладами, 74 - загальноосвітніми та 14 - позашкільними; 16 експериментальними майданчиками (10 всеукраїнського рівня, 6 - регіонального). Для дітей з обмеженими фізичними можливостями забезпечено доступ до навчальних закладів, де обладнані відповідно до Указу Президента України пандуси.
13182 малюки (це 64% від загальної кількості дітей дошкільного віку) виховуються у дошкільних закладах загального, компенсуючого та профільного типів; 41147 учнів отримують освіту у 54 загальноосвітніх школах, 5 різнопрофільних ліцеях, 5 гімназіях, 1 колегіумі, 3 спеціалізованих школах, 1 загальноосвітній школі-інтернаті, 3 вечірніх школах, 1 спеціальному навчально-виховному комплексі "дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад", 3 навчально-виховних комплексах. Понад 89% дітей охоплено позашкільною освітою, на базі позашкільних навчальних закладів працюють 15 зразкових колективів. В місті успішно функціонує заочна школа "Надія" для обдарованих учнів початкових класів.
В усіх загальноосвітніх навчальних закладах обладнані навчально-комп'ютерні комплекси, 90% шкіл підключено до мережі Інтернет, працює електронний зв'язок між управлінням освіти і навчальними закладами міста; у 12% навчальних закладів створено web-сторінки, діє сайт управління освіти.
За результатами 2007-2008 навчального року значно підвищився коефіцієнт навченості учнів: 107 випускників 11-х класів нагороджені медалями (73 золотих і 34 срібних), 104 дев'ятикласники отримали свідоцтво про базову освіту з відзнакою; понад 70% випускників навчальних закладів зарахували результати зовнішнього незалежного оцінювання як державну підсумкову атестацію, що свідчить про достатній рівень навчальних досягнень учнів.
П'ятеро учнів отримували протягом 2007-2008 навчального року стипендію Президента України, у 2008-2009 навчальному році ще п'ятеро вихованців навчальних закладів отримують таку ж стипендію за результатами IV всеукраїнських учнівських олімпіад та III етапу всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН. 669 учнів стали переможцями учнівських олімпіад з базових дисциплін міського туру, 163 - обласного етапу, 22 - всеукраїнського та 8 - переможцями всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук, вихованці навчальних закладів-переможці всеукраїнських інтелектуальних конкурсів та конкурсів учнівської творчості, міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика.
Кращі творчі роботи вихованців дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних закладів за ініціативи міського голови презентовано у збірці "Миколаїв - місто моєї мрії", присвяченій 220-й річниці з дня заснування Миколаєва.
За міською Програмою роботи з обдарованою молоддю на 2008-2010 роки, 42 переможці IV етапу всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін та III етапу всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук отримали премію міського голови та міської ради (І місце - 500 грн.; II - 300 грн.; ІII - 200 грн.).
З метою формування у молодих громадян активної громадянської позиції, об'єднання й підтримки молодіжних ініціатив щодо вивчення та збереження духовної, історичної й культурної спадщини Миколаївщини, у навчальних закладах міста впроваджується технологія соціального проектування. Школярі активно беруть участь у загальноміській акції "Миколаєву - турботу юних", “круглих столах”, науково-практичних конференціях, семінарах. Дитячі колективи та команди освітніх закладів міста стали переможцями та лауреатами численних національних і міжнародних конкурсів і фестивалів.
Активізовано роботу учнівського самоврядування щодо реалізації молодіжних ініціатив, молодіжного руху. Найбільш ефективною є робота комітетів "Дозвілля та волонтерство" і "Партнерство", зв'язки з громадськістю та інформацією.


Источник: vn.mk.ua


Реклама в городе Николаеве

Городские новости

cached
25 сентября 2016 20:51
Статья про Великого Художника Юла Ханчаса, вечер на море под закат и бутылочку самогона из Уфы.

25 сентября 2016 20:04
Статья про то, что после 22.00 жрать можно.

03 апреля 2014 12:09
стримим!

28 августа 2012 15:39
Сегодня глава правительства Н.Я.Азаров посетил с рабочим визитом г.Николаев. Во время посещения краеведческого музея "Старофлотские казармы" Николаю Яновичу пришлось встретиться с работниками Судостроительного завода им.61 коммунара, которые вышли на митинг.

24 июля 2012 16:20
25% акций газоснабжающей компании "Николаевгаз", вгосимущества 11 июля, намерено купить столичное ЧАО "Газтек". "Гaзтeк" подконтролен бизнесмену Дмитрию Фирташу и cпeциaлизиpyeтcя нa yпpaвлeнии пpeдпpиятиями. B дaннoe вpeмя пpeдпpиятию пpинaдлeжит 25,22% гaзocнaбжaющeгo пpeдпpиятия. Пo 24% aкций "Гaзтeкa" пpинaдлeжит кoмпaниям Pasler Enterprises, Porala Venchers, Nesiba Venchers и Krezer Holdings (вce - Kипp).

19 июля 2012 12:49
Один из крупнейших агрохолдингов и зернотрейдеров Украины — компания "Нибулон" — займется судостроительным бизнесом. "Нибулон" заключил предварительное соглашение о покупке судостроительного завода "Лиман" в Николаеве. Задуматься о развитии собственного судостроения в "Нибулоне" решили после того, как завод "Океан" сорвал график выполнения работ по строительству буксиров для компании, отмечают эксперты.

19 июля 2012 12:43
"В этом году мы ставим на ремонт 15 кораблей. Будет меньше выходов в море, чем необходимо, но уже в начале следующего года государство получит полноценный, боеспособный корабельный состав" - заявил находясь в Севастополе министр обороны Украины Дмитрий Саламатин.

18 июля 2012 14:18
Представителями ПАО «Черноморский судостроительный завод» и НАК «Нафтогаз Украины» проведены переговоры о возможности сотрудничества, и совместной работы. 16 буровых установок, заявленных ранее губернатором Николаевской области Н.Кругловым, оказались 16ю блоками-кондукторами.

18 июля 2012 14:16
11 июля 2012 года ФГИУ объявил конкурс по продаже 25% акций компании «Николаевгаз» (Николаев, Украина). Начальная стоимость пакета акций составляет 18,4 млн. грн. Заявки на участие в конкурсе принимаются до 24 июля 2012 года.

17 июля 2012 13:04
Мульти-фестиваль включал в себя разнообразные конкурсы и отборочные этапы: «Квест-фестиваль», «Студенческая мафия», фото-кросс, видео-конкурс «Кино за 48 часов», конкурс красоты «Перша Леді», студреспубликанская Pecha Kucha и, конечно же, самый веселый фан-отбор для команд и участников.

18 июня 2012 00:30
Со вчерашнего дня организаторы вызывают шок у активных участников мульти фестиваля «Студреспублика». А все вызвано их некомпетентности в вопросах по Фотоконкурсу.

17 июня 2012 21:47
Наближається кінець червня, і всі студенти з нетерпінням чекають на велику гру під назвою «Студентська республіка 2012», що стартує вже цієї суботи.

13 июня 2012 00:10
Лето в самом разгаре - кто на работу, кто на отдых, а самые активные студенты города Николаева на Студенческую Республику 2012, финал которой пройдёт 23-24 июня в Парке Победы, где они отдохнут, получат заряд адреналина, море позитивных эмоций и возможность проявить себя!

12 июня 2012 14:12
Рейтинг губернаторов Украины составлен еженедельником "Комментарии"

08 мая 2012 14:16
Об этом говорится в письме Укрдержреестру в адрес партии. В частности, в письме отмечается, что государственная служба готовит документы для суда о ликвидации Демократического Альянса в связи с нарушением процедур регистрации.



Политические новости

cached
07 февраля 2015 05:01
06 февраля 2015 23:21
06 февраля 2015 22:54
06 февраля 2015 21:20
06 февраля 2015 20:37
06 февраля 2015 19:30
06 февраля 2015 18:48
06 февраля 2015 18:22
06 февраля 2015 17:12
06 февраля 2015 16:52
06 февраля 2015 16:25
06 февраля 2015 15:29
06 февраля 2015 15:25
06 февраля 2015 13:59
06 февраля 2015 10:37
При цитировании и использовании любых материалов ссылка
на pravda.mk.ua обязательна. © 2007-2022 "pravda.mk.ua" Программирование  - "SiteToMe"
Дизайн сайта  - websitedesigncool.com.ua